Strony
Zobacz koniecznie
  • Anemia związana z nieprawidłowym żywieniemAnemia związana z nieprawidłowym żywieniem
    Anemia jest chorobą krwi, która wiąże się z zaburzeniami w równowadze pomiędzy wytwarzanymi czerwonymi, a białymi ciałkami krwi. Przyczyn jej występowanie może być jednak bardzo wiele, a należeć do nic …
  • Stosowanie diety u kobiet w ciążyStosowanie diety u kobiet w ciąży
    Kobiety będące w ciąży, nie powinny przywiązywać wagi do diety, a świadczy o tym fakt, żer spodziewają się potomstwa, któremu nie może nic brakować. Wszelakiego rodzaju otyłości, czy wzdęcia, są …

Może być uprawiana grupowo lub indywidualnie, o niskim poziomie trudności jak jazda na rowerze lub bardziej zaawansowanym jak narciarstwo lub wspinaczka. Od przynajmniej pięćdziesięciu lat lekarze sportowi, fizjolodzy wysiłku sportowego i wielu kardiologów zwraca uwagę na kluczową rolę systematycznego wysiłku fizycznego dla zachowania dobrego stanu zdrowia i samopoczucia, wysokiej sprawności i wydolności fizycznej oraz zapobiegania wielu chorobom układu krążenia, otyłości, cukrzycy, zaburzeniom gospodarki lipidowej i niektórym nowotworom. Odpowiednio dozowany wysiłek fizyczny w dużym stopniu zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym, m. in. chorobie wieńcowej serca, nadciśnieniu, miażdżycy tętnic, osteoporozie, cukrzycy, powikłaniom zakrzepowo-zatorowym i występowaniu udaru mózgu, jest zatem doskonałym antidotum przeciw różnym chorobom. Aktywność może mieć pozytywny wpływ na zdrowie człowieka, lecz aby była skuteczna powinna być regularna – ćwiczenia powinny być wykonywane przez większość dni w tygodniu, przez 30 a najlepiej 60 minut dziennie.

Comments are closed.