Strony
Zobacz koniecznie
  • Dieta dla każdegoDieta dla każdego
    Dieta, którą każdy z nas stosuje jest inna. Warto jednak jest w siebie zainwestować i sprawić, aby każdego rodzaju produkty przez nas spożywane były zdrowe. Będzie możliwe zatem dobrze wiedzieć, …
  • Bóle pleców – jak sobie radzićBóle pleców – jak sobie radzić
    Bardzo wiele osób dzisiaj narzeka na bóle pleców. Są one spowodowane różnymi czynnikami, dlatego też warto je poznać, aby móc z nimi w odpowiedni sposób walczyć. Często bóle pleców pojawiają …

Może być uprawiana grupowo lub indywidualnie, o niskim poziomie trudności jak jazda na rowerze lub bardziej zaawansowanym jak narciarstwo lub wspinaczka. Od przynajmniej pięćdziesięciu lat lekarze sportowi, fizjolodzy wysiłku sportowego i wielu kardiologów zwraca uwagę na kluczową rolę systematycznego wysiłku fizycznego dla zachowania dobrego stanu zdrowia i samopoczucia, wysokiej sprawności i wydolności fizycznej oraz zapobiegania wielu chorobom układu krążenia, otyłości, cukrzycy, zaburzeniom gospodarki lipidowej i niektórym nowotworom. Odpowiednio dozowany wysiłek fizyczny w dużym stopniu zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym, m. in. chorobie wieńcowej serca, nadciśnieniu, miażdżycy tętnic, osteoporozie, cukrzycy, powikłaniom zakrzepowo-zatorowym i występowaniu udaru mózgu, jest zatem doskonałym antidotum przeciw różnym chorobom. Aktywność może mieć pozytywny wpływ na zdrowie człowieka, lecz aby była skuteczna powinna być regularna – ćwiczenia powinny być wykonywane przez większość dni w tygodniu, przez 30 a najlepiej 60 minut dziennie.

Comments are closed.